#peinterneti

#peinterneti

Viitorul social media? Consum pasiv

Sau "the age of the social media lurker"

Adrian Anghel's avatar
Adrian Anghel
Nov 06, 2025
∙ Paid

Vrei să $usții #peinterneti?

PeInterneți e newsletterul care-ți dă poke de două ori pe săptămână: luni cu Monday Briefing (moka) și joi cu deep dive în marcomm & internetisme (paid). 5 coco / lună te costă full access if you wanna. Altfel, no worries, enjoy Monday!

Epoca consumului pasiv în social media

Aveam un moment de mindless scrolling zilele trecute, pe TikTok, când mi-a apărut un short video de la un creator, habar n-am cine, dar care vorbea foarte interesant despre epocile din social media.

Stați, stați, stați că l-am găsit:

@contentbycaleyIs there a shift back towards substance on social media? If you ask me, there’s been a micro shift that’s about to go macro in terms of the type of content we want. And the types of creators we’ll listen to. But what do you think? #socialmedianews #socialmediamarketing
Tiktok failed to load.

Enable 3rd party cookies or use another browser

Ignorăm faptul că ea nu cunoaște că prin 2005-2010 blogul era la putere, Facebook era king, într-adevăr, dar bloggingul și text based media au fost nebuniile web 2.0. Altceva spune fata asta și mi se pare corect: ne aflăm într-o fază puternică de content fatigue în social media. Pe lângă acest content fatigue, ne aflăm și-ntr-o perioadă în care standardele de producție în social media se află la un nivel extrem de ridicat.

Brain rot? Slop? Dump? Raw content? Memes? Ele sunt, de fapt, o formă de contra-cultură față de lumea în care trăim azi. Este felul generației dominante de a-și exprima frustrările față de mersul civilizației. Când totul, offline, devine pure chaos and absurd, normal că nu mai are sens să se comportăm online de parcă everything is fine. E o formă de protest, dar și asta extrem de diluată. În special din clipa când a început să fie preluată de brands și transformată în pilon de comunicare. Așadar, am avut contra-cultură online, iar acum e doar o formă de conținut bună de consumat online.

Mai apoi e și mișcarea high-standard în calitate de content. Dacă nu arată bine, dacă nu spune o poveste în high production value, n-o să stau acolo. Iar asta e extrem de valabil și-n cifre, oricât de mult ne-am împotrivi. Da, am vorbit despre TikTok raw, authentic, dar we just passed that. Fix ce spune și tipa mai sus and I agree.

Bineînțeles, putem să vorbim mult și bine despre tendințe, despre doomscrolling, despre mindless internet surfing, dar de fapt și de drept trebuie să recunoaștem că ne aflăm într-o epocă a social media lurker.

Ce înseamnă asta? Mă bucur că ai întrebat (n-a întrebat nimeni…). Urmează să trecem prin niște date despre comportamentul de consum al românului pe social media, să trecem prin niște factori care ne-au adus aici și să vedem cum ar trebui să ne schimbăm noi strategia de social începând cu KPIs la care ne raportăm.

Continuarea acestui articol este pentru abonații paid al acestui newsletter. Dacă vrei și tu să continui să citești analiza, o poți face cu un abonament apăsând butonul de mai sus.

Keep reading with a 7-day free trial

Subscribe to #peinterneti to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 Adrian Anghel
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start your SubstackGet the app
Substack is the home for great culture